Browsing by Author "Ayla Arseven"
Now showing items 1-6 of 6
-
Geleneksel yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma geçişte öğretmen adaylarının görüş ve değerlendirmeleri; bir söylem analizi
Tahir Gür; Tuncay Dilci; Ayla Arseven (2013)Bu nitel çalışmada Türkçe Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği Programlarında eğitim alan öğretmen adayı öğrencilerin yapılandırmacı yaklaşımla ilgili olarak aldıkları eğitim ve yeterliklerine ilişkin görüş ve değerlendirmelerinin ... -
Matematik programının değerlendirme öğesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Ayla Arseven; Hakkı Kontaş; İlhami Arseven (2014)Bu araştırmanın amacı ilkokul matematik programının değerlendirme boyutunun sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değ erlendirilmesidir. Bu doğrultuda ihtiyaç olarak ortaya çıkan matematik öğretiminde alternatif bir ölçme ... -
Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı larının Gerçekleşme Durumunun İncelenmesi
Ayla Arseven; Elif Konür; Sibel Yavuzkılıç (2017)Bu çalışmada; edebiyat derslerinde Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi 9, 10, 11 ve 12. sınıflar öğretim programının (2011) genel amaçlarına ulaşılma durumunun öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada; ... -
ÖZ YETERLİLİK: BİR KAVRAM ANALİZİ
Ayla Arseven (2016)Günümüzde yapılandırmacılık felsefesine dayalı olarak geliştirilen eğitim programları aracılığıyla; kendi bilgi ve becerilerini geliştiren, öğrenmeyi öğrenen sadece bilişsel alanda değil, sosyal, duygusal, ahlak ve fiziksel ... -
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME STİLLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ayla Arseven (2016)Bu çalışmada, ortaokul düzeyinde öğrenim gören üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme stillerinin incelenmesi ve bazı değişkenlerle ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma 20152016 öğretim yılı güz döneminde ... -
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN VE ÜSTÜN YETENEKLİ OLMAYAN AKRANLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Ayla Arseven; Erkan Yeşiltaş (2016)Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin ve üstün yetenekli olmayan öğrencilerin öğrenme stillerini karşılaştırmak ve öğrencilerin cinsiyet, sınıf, aile gelir düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre ...